Webmaster Golfclub Bleijenbeek

Actuele Berichten (klik voor alleen actuele)(klik voor alle)

13-aug-2019 E-mail-instellingen @golfclubbleijenbeek.nl veranderen! Alle gebruikers van een e-mail account dat eindigt op @golfclubbleijenbeek.nl moeten hun instellingen aanpassen naar de nieuwe servernaam. De nieuwe instellingen staan hieronder, na het kopje “E-mail-instellingen“. Wel eerst inloggen om de instellingen te zien. Als je de instellingen niet aanpast, kan het zijn dat er binnenkort problemen komen met toegang tot je e-mail. Doen dus! Alleen als je de mail louter per webmail in je browser bekijkt hoef je niets te doen.

22-jun-2019 Maandweergave van de Agenda werkt weer. Gedurende enige tijd werkte de maandweergave van de agenda niet meer. Dit betreft de agenda welke zichtbaar wordt als je op de groene ‘Agenda’-knop rechtsboven in het hoofdmenu klikt. Inmiddels is dit opgelost.

10-mrt-2019 De hoofdpagina van de site is aangepast. De reden hiervoor is dat de berichtencarrousel niet meer correct werkte. Vermoedelijk is dit het gevolg van het bijwerken van achtergrond-software, waarmee de (deels verouderde) site niet goed samenwerkte. Daarom is de carrousel uitgeschakeld en worden vanaf nu de meest recente berichten tegelijk op de voorpagina getoond. De witte knoppen staan nog steeds onderaan, en dit kan betekenen dat je moet scrollen om ze te zien. Als de nieuwe voorpagina niet goed wordt weergegeven, moet je waarschijnlijk je cache-buffer leegmaken. Dat staat verderop uitgelegd.

6-mrt-2019 Inkomende e-mail komt niet binnen. Dit is alleen relevant voor leden die gebruik maken van een e-mailadres dat eindigt op @golfclubbleijenbeek.nl. Als jouw berichten wel binnenkomen, hoef je niets te doen. In sommige situaties blijken er echter problemen zijn met de beveiligingstype SSL. Dit kan bijvoorbeeld optreden wanneer je met een bepaalde router bent verbonden. Je kunt dit omzeilen door de beveiliging van de inkomende server op TLS of TLSSTART te zetten (en poort 143). Ga hiervoor naar de instellingen van het e-mail account, en breng de wijziging aan bij de inkomende server. Het wordt sterk afgeraden om de beveiliging op ‘Geen’ te zetten. Via webmail is de e-mail altijd normaal toegankelijk.

26-sep-2018 Inlogproblemen zijn opgelost. Sinds 24 september waren er problemen met in- en uitloggen bij e-golf4u. Bij inloggen verscheen vaak een wit scherm met “Token field cannot be empty”. Uitloggen mislukte met een blanco scherm. E-golf4u heeft inmiddels laten weten dat het probleem is verholpen. Je kan weer normaal inloggen.

24-sep-2018 Oplossing voor E-mail-problemen. Dit is alleen relevant voor leden die gebruik maken van een e-mailadres dat eindigt op @golfclubbleijenbeek.nl: Sinds 19 september kun je problemen ervaren met het ontvangen en versturen van e-mail vanuit je @golfclubbleijenbeek.nl-account. Dit is het gevolg van een verandering bij onze hosting-partner, waar onze website en e-mailserver draaien. Je ontvangt dan geen e-mails meer, en kunt ook niet verzenden. Je kunt dit oplossen door hier verder te lezen nadat je hebt ingelogd.

23-sep-2018 Webmaster-berichten: Hier vind je vanaf nu actuele berichten van de webmaster. Als je problemen ervaart met de website of e-mail, kun je altijd hier even kijken of het probleem en de oplossing al bekend zijn.

 

Problemen met (aanmelden op) de Site

De website is niet beschikbaar en er verschijnt een melding als “Er kan geen veilige verbinding tot stand worden gebracht”. Dit kan gebeuren als je een verouderde internetbrowser gebruikt, die niet meer wordt bijgewerkt. Sommige oudere browsers hebben moeite met de beveiliging van onze website. Dit gebeurt vooral bij oudere mobiele apparaten van Samsung, als je browset met hun eigen browser Internet (het wereldbolletje). Je kunt dit oplossen door een moderne browser te installeren, bijvoorbeeld Chrome of Firefox. Windows Edge en Apples Safari doen het ook prima.

De website is beschikbaar en inloggen bij e-golf4u lijkt te lukken, maar de e-golf4u-pagina’s verschijnen niet, alleen een aanmeldscherm. Dit gebeurt als de “cookie-instellingen” van je internetbrowser niet goed staan. Omdat de e-golf4u-pagina’s van een andere site worden gehaald, moeten “cookies van derden” worden geaccepteerd. Je kunt dit instellen via het menu van je browser. Hoe precies, verschilt per browser. Open het menu (vaak 3 streepjes of puntjes). Ga naar Opties of Instellingen. Dan naar iets waar Privacy bijstaat (soms moet je hiervoor eerst Geavanceerd kiezen). Zoek dan naar iets wat over Cookies gaat, en zorg ervoor dat Cookies van Derden worden toegestaan of dat Volgen Toestaan aan staat. Oudere browsers kennen deze instelling niet, dus het kan dat dit probleem pas is opgetreden na een update van je browser.

Ik kan nog steeds niet inloggen of heb een ander probleem met de site. Als je het bovenstaande hebt geprobeerd, maar er zijn nog steeds problemen met de site op een van je apparaten, dan kan er een vervuiling zijn binnen jouw browser. Je kunt dit oplossen door de buffer (cache) van je browser te legen en (toepasselijke) cookies te verwijderen. Doe dit door naar Opties of Instellingen te gaan en dan naar iets waar Privacy bijstaat. Hier vind je iets van Gegevens wissen. Kies dan Cache of Buffer, en eventueel Cookies. Als je niet alle cookies wilt wissen, selecteer dan de cookies van ‘golfclubbleijenbeek.nl’ en ‘e-golf4u.nl’.

Neem contact op met de webmaster, als je het probleem niet krijgt opgelost. Kijk vooraf wel even of je op een ander apparaat dezelfde problemen hebt. Dat maakt het vinden van de oorzaak makkelijker.

 

Aanleveren van Kopij voor de Site

Bericht: Om een bericht of verslagje op de website te zetten, lever je een tekst aan en bij voorkeur ook foto’s. De tekst mag gewoon in de e-mail staan, met de foto’s als bijlagen. Ook kan de tekst met foto’s in een Word-document worden aangeleverd. Ik probeer de aangeleverde lay-out dan zoveel mogelijk over te nemen. Eén foto wordt zichtbaar in de berichten-carrousel op de voorpagina.

Banner (ticker): De tekstbanner, bovenaan op de website, is voor korte boodschappen met een zeker belang. Om een tekstbanner te plaatsen lever je de inhoud aan. Om het passend te maken, kan de tekst door mij worden aangepast. Afhankelijk van de boodschap, staat de banner ongeveer 3 tot 7 dagen op de site.

Foto(‘s): Losse foto’s kun je gewoon als e-mail-bijlagen sturen. Geplaatste foto’s vind je, na inloggen, op de website onder Diversen > Video-/fotogalerij. Van evenementen wordt een aparte galerij gemaakt. Ook het sturen van een enkele foto van iets wat je op de baan hebt gezien is zeer welkom. Deze komt dan in de galerij “Gezien op de Golfbaan”.

Documenten: Documenten worden aangeleverd door commissies en bestuur. Meestal zijn deze in PDF-formaat. Het is de bedoeling dat je zelf, vanuit je eigen programma, er een PDF-document van maakt. Als ik het doe, kan door verschillen tussen computers, de lay-out ongewenst misvormen. In Windows 10 kun je vanuit je eigen programma het document afdrukken en daarbij “Microsoft print to PDF” kiezen.

Bijzondere prestaties: Bijzondere prestaties, zoals het slaan van een eagle, kun je per e-mail aanmelden. Als aan de voorwaarden wordt voldaan, zoals gesteld door de Regel-en-Handicap-commissie, dan wordt de prestatie direct vermeld. Als een score niet in e-golf4u als wedstrijdscore is ingebracht, kun je een foto van de (getekende) scorekaart meesturen. Bij wedstrijden is de wedstrijdleider degene die de prestatie meldt.

 

E-mail-instellingen @golfclubbleijenbeek.nl

Als je een e-mailadres hebt dat eindigt op @golfclubbleijenbeek.nl, kun je e-mail veilig ontvangen en verzenden op de onderstaande manieren, die hieronder zichtbaar worden nadat je bent ingelogd.

 

Contactformulier Webmaster

Klik hier om contact op te nemen met het secretariaat van de golfclub.
Onderstaand formulier is alleen om contact op te nemen met de webmaster. Gebruik dit formulier niet voor het aanleveren van kopij, maar doe dat bij voorkeur via het e-mailadres van de webmaster.

(alle velden* invullen)